Trzebica strefa krajobrazowa w Nowym Targu
Obejmuje cały obszar Miasta z wyjątkiem sąsiedztwa dróg krajowych (strefa II) i centrum (I strefa).
W kolorze białym oznaczona jest strefa III
Jakie zasady obowiązują w tej strefie?
Przepisy wspólne dla wszystkich stref
W drugiej strefie krajobrazowej zakazuje się (podobnie jak w pozostałych)
- tablic (w tym banerów)
- urządzeń reklamowych
A także:
a) sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych
– nad drogami publicznymi i placami,
– na ogrodzeniach i balustradach,
– wychodzących poza obrys elewacji budynku,
– na mostach, wiaduktach, przepustach i kładkach,
– na budowlach i urządzeniach infrastruktury technicznej, w szczególności takich jak: latarnie, słupy
linii sieci uzbrojenia terenu, stacje transformatorowe, itp.
– na dachach budynków,
– w sposób przesłaniający widoczność oznakowania drogowego,
– w pasie dzielącym jezdnie,
– na barierkach oddzielających jezdnie lub przystanki,
– na drzewach i w szpalerach drzew,
– w sposób zasłaniający okna i drzwi oraz charakterystyczne detale architektoniczne budynku (takie jak
gzyms, parapet, balustrada, okiennice, dekoracje sztukatorskie);
oraz stosowania
– tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o jaskrawej kolorystyce, odbijających światło,
z wykorzystaniem projekcji świetlnych i elementów ruchomych, emitujących światło o zmieniającym
się natężeniu (błyskowe lub pulsujące);
Wyjątki – dopuszczenia
Na budynkach usługowych o powierzchni użytkowej powyżej 2000 m2:
– sytuowanie na budynku nie więcej niż jednej tablicy reklamowej o powierzchni większej niż
określona w zapisach szczegółowych niniejszej uchwały lecz nie większej niż 62 m2 w obrębie
elewacji,
– wielkość tablicy reklamowej nie może przekroczyć 1,8 m wysokości i 1,2 m szerokości,
– całkowita powierzchnia ekspozycji reklam nie może przekroczyć 4,32 m2,
b) na budynkach usługowych o powierzchni użytkowej powyżej 2000 m2:
– sytuowanie na budynku nie więcej niż jednej tablicy reklamowej o powierzchni większej niż
określona w zapisach szczegółowych niniejszej uchwały lecz nie większej niż 62 m2 w obrębie
elewacji,
c) sytuowanie miejskich tablic reklamowych i miejskich słupów ogłoszeniowych w pasach dróg
publicznych i na terenach miejskich,
d) sytuowanie murali zawierających treści i wartości takie jak: artystyczne, popularno-naukowe,
historyczne, edukacyjne, będących wielkoformatową grafiką ścienną wykonaną na elewacji budynku,
e) sytuowanie tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o powierzchni nie przekraczającej 25 m2,
służących reklamie imprez bądź wydarzeń jako tymczasowych instalowanych na okres nie dłuższy niż
30 dni przed ich rozpoczęciem i do 7 dni po ich zakończeniu,
f) sytuowanie tablic reklamowych i urządzeń reklamowych wyborczych, o powierzchni nie przekraczającej
12 m2, zawierających treści promujące kandydatów w wyborach powszechnych wyłącznie na czas
trwania kampanii wyborczej, wyborów i do 30 dni po ich zakończeniu.
Przepisy odnoszące się tylko do strefy III
1. Ustala się następujące zasady i warunki sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych w III
strefie krajobrazowej:
1) zakaz:
a) sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o powierzchni nośnika:
– przekraczającej 18 m2 – dla jednostronnych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych
z zastrzeżeniem § 6 ust. 1 pkt 3 lit. b,
– przekraczającej łącznie 36 m2 – dla dwustronnych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych,
b) sytuowania totemów reklamowych o powierzchni ekspozycji przekraczającej 1 m2,
c) sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o wysokości licząc od poziomu terenu do
górnej krawędzi urządzenia przekraczającej:
– 9 m;
2) dopuszcza się:
a) stosowanie urządzeń reklamowych w formie naszybowej na całej powierzchni witryny,
b) sytuowanie urządzeń reklamowych w formie flag nie więcej niż jedna na każde 500 m2 nieruchomości
i nie więcej niż 6,
c) sytuowanie urządzeń reklamowych w formie pylonu na następujących warunkach:
– maksymalna wysokość: 8 m,
– maksymalna szerokość: 2,5 m,
– maksymalna grubość: 0,7 m,
d) sytuowanie urządzeń reklamowych w formie totemu reklamowego na następujących warunkach:
– powierzchnia jednostronnej ekspozycji reklamy do 1 m2,
– łączna powierzchnia ekspozycji reklamy do 2 m2,
– maksymalna wysokość: 8 m,
– maksymalna szerokość : 1,2 m.